Dissabte, 3 de juny Forès celebrarà el VIII Forès poesia i música. La Sra. Laura Borràs i Castanyer, directora de l’Institut de les Lletres Catalanes, presentarà, juntament amb el Sr. Julià Josep Plaza i Briansó, alcalde de Forès, la vuitena edició del certamen cultural.
La Sra. Borràs (Barcelona, 1970) especialista en teoria de la literatura i literatura comparada. És llicenciada en Filologia Catalana i doctora en Filologia romànica per la Universitat de Barcelona per la tesi Formes de la follia a l’Edat Mitjana. Estudi comparat de textos literaris i representacions iconogràfiques.
Ha estat guardonada per la seva trajectòria amb la Distinció de Jove Investigador de la Generalitat de Catalunya (2001-2005), des de l’any 2000 dirigeix el grup d’investigació Hermeneia, que estudia les connexions entre els estudis literaris i les tecnologies digitals i està format per professors de diferents universitats europees i americanes. És membre de l’Internacional Advisory Board de l’Electronic Literature Organization (ELO), membre i professora del Programa de Doctorat Europeu Cultural Studies in Literary Interzones, Erasmus Mundus Joint Doctorate (EMJD/University of Bergamo), de Erasmus Intensive Program on European Digital Literatures que coordina la Universidad de París, així com membre del jurat del Premi Sant Jordi de novel•la, del Premi Ramon Llull i del Premi d’Honor de les Lletres Catalanes. L’any 2012 va ser nomenada Comissaria del Centenari Sales, Calders, Tísner per la Generalitat de Catalunya i per l’Ajuntament de Barcelona.
Entre les seves publicacions destaquen “Under construction: Literatures digitals i aproximacions teòriques” (2013), “Dos amants com nosaltres” (2012), entre d’altres.
Deixa un comentari